نوفمبر 11، 2023

يسوع قرر يبقى انت


حصلي حلم غريب أوي ..
مش عارف حتى أبدأ من فين ولا أقول ايه
بس هحكيه زي ما حصل بالظبط ...
انا كنت بحلم بإني قاعد عادي قصاد التليفزيون بتفرج و بقلب فى القنوات على أمل الاقي حاجة اتفرج عليها ...
فجأة لقيت إعلان ظهر و بيطلب متطوعين
اجازة لمدة يوم ...
يسوع قرر يبقى انت .. هيعيش فى بيتك و بنفس ظروفك و مش هيغير حاجة خالص ..
هو و بس هيعيش بقلبه فيك
و قررت اقبل العرض ده
هلاقي راحة زي كده فين ؟
و فعلا يسوع صحي الصبح و هو ماشي للشغل لقى مسكين على الطريق كنت دايما بتجاهله ، لكن يسوع عطف عليه
و لما شاف عدوي اللى دايما انا و هو فى صراع ، اخده بالحضن و سلم عليه
حتى فى عزومة العيلة الناس لقيت شخصية تانية أهدى مش بتتعصب و بتضحك أكتر ..
و فى اخر اليوم يسوع قالي .. حبيبى انا قابلك زي ما انت و بحبك اوي
لكن مش عايز اسيبك كده ..
نفسي قلبك يبقى زي قلبي 
❤


ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق